Jak zmienić nazwę administratora bez używania wtyczek?

Domyślnie podczas instalacji naszego WordPressa w bazie danych tworzony jest użytkownik o nazwie ‚admin’ z ID=1. Z jednej strony jest to ułatwienie, ponieważ nie musimy wprowadzać dużej ilości danych przy instalacji. Z drugiej strony jest to ryzykowne, ponieważ to najczęściej dzięki tego typu domyślnych danych ułatwiamy hakerom ‚atak na naszą stronę’.

Co zrobić, gdy założyliśmy użytkownika ‚admin’ i chcemy zmienić tą nazwę, nie tracąc żadnych danych?
Logujemy się do panelu administracyjnego i wybieramy zakładkę ‚Użytkownicy’. Następnie dodajemy nowego użytkownika z rolą „Administrator” jak na poniższym obrazku:
dodaj_uzytkownika

Następnie musimy się przelogować na nowego użytkownika.
Klikamy zakładkę użytkownicy i usuwamy starego administratora przypisując wszystkie wpisy do nowego administratora.
przypisz_wpisy
I gotowe, w ten sposób mamy utworzonego nowego administratora.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *