Headers already sent oraz problem z zapisaniem artykułów

W dzisiejszym artykule będzie parę słów o dwóch problemach mogących się pojawić ze stroną opartą o WordPress. Mianowicie problem z zapisem i odczytem z bazy danych artykułów oraz z tytułowym błędem jaki wyświetlał się zamiast niektórych stron.

Błąd „Cannot modyfy headers information – headres already sent by…”

headers already sent
Błąd wiąże się z wysłaniem znaków przed wysłaniem nagłówków naszej strony. Komunikat widoczny na obrazku powyżej dotyczy pliku wp-config.php i sugeruje wystąpienie pustych znaków w pierwszej linii. Warto sprawdzić czy w pliku nie pojawiły się jakieś dodatkowe spacje lub znaki końca linii (Enter). Sytuacja najczęściej również ma miejsce, gdy edytujemy któryś z plików w Notatniku (e. gedit) i zapisujemy na serwerze. Notatnik koduje pliki w UTF-8 z BOM, więc dopisuje dodatkowe „niewidoczne” w edytorze znaki.

Aby problem rozwiązać należy:

  • edytować plik wspomniany w komunikacie błędu za pomocą edytora, który potrafi zapisać plik bez BOM (na przykład Notatnik++, DreamWeaver, Eclipse, NetBeans..)
    Konwertuj utf-8 bez BOM
  • sprawdzić czy na początku lub na końcu pliku oraz w pobliżu znaczników: < ?php i ? > nie występują białe znaki takie jak spacja czy Enter. Jeżeli występują należy je usunąć.

W większości przypadku powyższe rozwiązanie powinno pomóc. Jednak jeżeli problem nadal występuje trzeba będzie szukać dalej w kodzie strony zaczynając od motywu.

Problem z zapisem/odczytem artykułów

Mówimy o sytuacji, gdy klikamy przycisk „Zapisz post” i nic się nie dzieje, nie pojawia się jakiś konkretny komunikat błędu ze strony WordPressa (typu „Błąd połączenia z bazą danych” itp.)

Co można zrobić, gdzie szukać problemu?
Cokolwiek byśmy nie robili przed przystąpieniem do działania w pierwszej kolejności dobrze jest zrobić backup strony. Zobacz więcej na ten temat

  • Wyczyszczenie cache przeglądarki oraz cache plików na serwerze jeżeli używamy np. wtyczki cache’owania
  • Wyłączanie ostatnio zainstalowanych wtyczek (pojedynczo) – weryfikacja czy któraś nie powoduje problemów
  • Zmiana (lub deaktywacja) szablonu aby sprawdzić czy w innym szablonie również nie da się zapisać danych
  • Sprawdzenie aktualizacji systemu WordPress
  • Utworzenie nowego konta administratora oraz przypisanie wszystkich artykułów nowemu administratorowi
  • Sprawdzenie czy strona nie została zainfekowana
  • Ew. kontakt z dostawcą hostingu lub przywrócenie strony z kopii zapasowej..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *