Jak przenieść blog z WordPress.com na własny hosting

wordpress

W dzisiejszym wpisie kilka porad w jaki sposób przenieść całą zawartość bloga z serwisu WordPress.com na własny hosting (strona oparta również na wordPressie). A także mała podpowiedź jak poradzić sobie z przekierowaniem ruchu na nową stronę.

Eksportowanie danych z serwisu WordPress.com
Zaloguj się na konto WordPress.com i przejdź na Pulpit nawigacyjny bloga. Kliknij Eksportuj w menu Narzędzia.
Spowoduje to przejście na nową stronę, w której zostanie wyświetlone pytanie z opcjami do wyboru: czy chcemy eksportować wszystko czy tylko część danych. Wybierz „Wszystkie materiały” i naciśnij przycisk Pobierz plik eksportu. Plik XML zostanie pobrany na dysk Twojego komputera, który będzie zawierać wszystkie posty, strony, obrazy, komentarze, pola niestandardowe, kategorie, znaczniki, menu nawigacyjne i inne informacje.

eksport danych z wordpress.com

Instalacja WordPress na własnym hostingu
Po wyeksportowaniu danych WordPress.com następnym krokiem jest utworzenie nowej wersji WordPressa w Twoim hostingu.
Nowoczesne usługi hostingowe pozwalają zainstalować WordPress za pomocą kilku kliknięć – używając tzw. autoinstalatora.

autoinstaller wp

Więcej na temat instalacji nowego bloga opartego o WordPress przeczytasz tutaj.

Importowanie zawartości bloga do nowej witryny
Aby zaimportować starą treść z WordPress.com do nowej witryny, musisz kliknąć opcję Narzędzia – Importuj w swoim panelu administracyjnym nowego bloga, wybierz WordPress.

import danych do nowego bloga

Zostaniesz poproszony o zainstalowanie wtyczki WordPress Importer. Po jego zainstalowaniu uaktywnij i uruchom wtyczkę importera.

uruchom_importer

Zostanie wyświetlony ekran, na którym zostanie wyświetlony monit o przesłanie pliku XML WordPress.com pobranego w kroku 1. Klikamy Przeglądaj i wybieramy plik z dysku.

importer_wp

Po rozpoczęciu importowania będziesz miał możliwość przypisania artykułów bieżącemu użytkownikowi lub utworzenia nowego. Będziesz mieć również możliwość importowania starych załączników (chcesz upewnić się, że zaznaczasz to pole, aby upewnić się, że obrazy są importowane).

Ustawianie bloga WordPress.com jako prywatny i przekierowanie użytkowników
Ostatnim krokiem byłoby ustawienie bloga WordPress.com na prywatny lub jego usunięcie z WordPress.com.

blog_private

Przekierowanie (301) na nową witrynę w celu utrzymania rankingu w wyszukiwarce podczas przenoszenia witryny z jednej lokalizacji do innej, jest możliwe, z tym, że jest to opcja płatna (13 dolarów rocznie).

redirect url

Dla osób, które mają wątpliwości czy warto się przenieść „na własne” przedstawiam kilka argumentów ZA, a potem PRZECIW.

Zalety posiadania boga na własnym hostingu
1) W WordPress.com mamy do wyboru nazwę domeny, a w zasadzie subdomeny w obrębie wordpress.com na przykład:
mojblog.wordpress.com.
Wordpress.com daje wprawdzie możliwość podpięcia domeny, ale jest to opcja płatna (13 dolarów rocznie).
Mając własną domenę i hosting podpinamy wszystko jak chcemy.

2) W WordPress.com możesz używać tylko wtyczek i motywów dostępnych w panelu administratora. Do wyboru jest ok 350 motywów, z czego 135 darmowych. Nie można doinstalować za darmo żadnych dodatkowych wtyczek i motywów poza tymi w panelu, w przypadku gdy np. wtyczka nie spełnia Twoich wymagań lub chcesz rozszerzyć blog o dodatkowe funkcje.
Na własnym hostingu instalujesz co chcesz, kiedy chcesz. Na stronie www.wordpress.org/plugins i www.wordpress.org/themes jest wiele darmowych wtyczek i motywów do wyboru. Można również instalować płatne, co nie było dostępne w WordPress.com. Przykładowa wtyczka niedostępna za darmo na WordPress.com: SEO Yoast, ale żeby nie było, jest dostępna wtyczka alternatywna.
Opcja instalacji własnych wtyczek i motywów na WordPress.com jest również płatna (ok. 36 dolarów na rok).

3) Na własnym hostingu możesz dowolnie modyfikować kod własnego motywu.
WordPress.com pozwala zmodyfikować plik CSS, ale opcja ta jest płatna (30 dolarów rocznie). Plików PHP nie można modyfikować.

4) WordPress.com w opcji darmowej dodaje własne reklamy, które można wyłączyć płacąc 30 dolarów rocznie.

„At WordPress.com, we sometimes display advertisements on your blog to help pay the bills. This keeps free features free! The ads your viewers will see are determined by their location, browsing histories, and other factors.”

Nie ma możliwości dodania własnych reklam, bo jest to niezgodne z regulaminem.
Na własnym hostingu możesz dodawać własne reklamy.

5) Nie można uruchomić własnego sklepu na WordPress.com, w tym przypadku serwis sugeruje własny hosting.

Wady
1) Masz nieograniczoną kontrolę nad swoją stroną, ale wiąże się to z tym, że to na Ciebie spada odpowiedzialność związana z działaniem strony np. aktualizacje i problemy, które mogą się pojawić ze stroną.

2) Na WordPress.com w panelu mamy dostępne szczegółowe statystyki odwiedzin bloga. Ale trzeba pamiętać, że na własnym hostingu możemy zawsze doinstalować wtyczkę np. podpiąć sobie Google Analitycs, aby śledzić ruch na stronie.

Decyzja należy do Ciebie, w zależności od tego czy prowadzisz bloga czy bardziej stronę typu e-commerce oraz na ile samemu jesteś w stanie poradzić sobie z obsługą strony. Niemniej ja widzę więcej argumentów ZA przejściem na własny hosting niż przeciw.

Wyłączanie wtyczek poza panelem administracyjnym

wordpress-pomoc

Czasem może nam się zdarzyć sytuacja, że po zainstalowaniu jakiejś wtyczki pojawi nam się błąd i zablokuje nam dostęp do panelu administatora. W takim wypadku dobrze wiedzieć w jaki sposób można wyłączyć wtyczkę bez dostępu do panelu administracyjnego.
W tym celu użyjemy phpMyAdmina i klienta ftp.

1) Wyłączenie wtyczek poprzez phpMyAdmin

W tabeli wp-options szukamy option_name=’active_plugins’ i edytujemy to pole – jeżeli usuniemy całą wartość pola wszystkie wtyczki staną się nieaktywne.

active_plugins_wp_options

Przykładowa zawartość (option_value):

a:2:{i:0;s:36:"contact-form-7/wp-contact-form-7.php";i:2;s:23:"seo_yoast/seo_yoast.php";}

Jeżeli chcemy wyłączyć jedną wtyczkę usuwamy fragment zaczynający się od i czyli numeru wtyczki aktywnej np.

i:0;s:36:"contact-form-7/wp-contact-form-7.php";

Następnie wartość a zmniejszamy o 1 w powyższym przykładzie a:1:…
oraz wszystkie następne wartości i zmniejszamy o 1 czyli w tym przypadku efekt będzie następujący:

a:1:{i:1;s:23:"seo_yoast/seo_yoast.php";}

2) Wyłączenie wtyczek poprzez klienta ftp

Aby wyłączyć wtyczkę, gdy mamy dostęp do plików strony wystarczy zmienić nazwę folderu danej wtyczki np.

/wp/content/plugins/akismet_temp/

Jeżeli chcemy wyłączyć wszystkie wtyczki na raz zmieniamy nazwę katalogu /wp-content/plugins/ na inna np. /wp-content/ppp/

Usuwanie spamerskich linków z treści komentarza

wordpress hack

Domyślnie WordPress pozwala na używanie znaczników HTML w komentarzach. Na przykład zamieni dowolny adres URL w komentarzu na tag < A ..>. Niestety często spamerzy tego nadużywają. Jeśli Twoja wtyczka do obsługi spamu w komentarzach przepuszcza dużo tego typu komentarzy, można skorzystać z poniższego kodu. Wystarczy go wkleić do pliku functions.php naszego motywu.

remove_filter('comment_text', 'make_clickable', 9);

Powyższy fragment usuwa filtr o nazwie „make_clickable”, który analizuje komentarze i sprawia, że wszystkie adresy URL stają się „klikalne”.

Aby przefiltrować komentarze pod kątem znaczników HTML można spróbować użyć takiego kodu:

function remove_html($comment) {
   return strip_tags($comment, '<strong><b><em><p>');
} 
add_filter('get_comment_text', 'remove_html ');

Funkcja remove_html() ma za zadanie usunąć wszystkie znaczniki HTML zawarte w komentarzu.
Podane w drugim argumencie tagi (<strong><b><em><p>) mają zostać bez zmian (są dopuszczalne), a te nie podane (np. A) zostaną usunięte z komentarza.

Źródło:

How to Remove HTML Tags from WordPress Comments

Strona koszyka i podsumowania zamówienia nie wyświetla się – Woocommerce

ecommerce

Dzisiaj zajmiemy się przypadkiem, gdy z jakiegoś powodu po zainstalowaniu wtyczki WooCommerce strona koszyka i zamówienia nie wyświetla się. A dokładniej strona nie jest ustawiona właściwie lub nie zawiera wybranych przez klienta pozycji ze sklepu.

Analizę przypadku można rozpocząć od ustawień sklepu czyli w menu wybieramy WooCommerce > Ustawienia > Produkty > Wyświetlanie > Strony zamówienia.
Tam będzie można ustawić strony dla obsługi zamówienia w sklepie.
Strony zamowienia woocommerce

Następnie zaglądamy do „Statusu systemu” czyli takiego podsumowania lub raportu, który udostępnia wtyczka. Aby go włączyć klikamy WooCommerce > Status systemu. Poniżej mamy fragment takiego raportu zawierający informacje jakie strony są ustawione dla sklepu.
strony woocommerce

System komunikuje nam błąd na czerwono, że strona Koszyka nie zawiera shortcode

[woocommerce_cart]

Aby to naprawić należy edytować ustawioną stronę Koszyka i wkleić powyższy shortcode.

W przypadku, gdy mielibyśmy problem z:
– stroną Zamówień należy wpisać shortcode

[woocommerce_checkout]

– stroną Konta użytkownika należy wpisać

[woocommerce_my_account]

Pełną listę shortcodów można sprawdzić tutaj.

Jeżeli powyższy sposób nie rozwiązał problemu możemy sprawdzić jeszcze 4 rzeczy:
1) Motyw sklepu WooCommerce
Na początek warto sprawdzić czy motyw jest kompatybilny z zainstalowaną wersją WooCommerce (na stronie skąd motyw został pobrany) lub spróbować przełączyć motyw na któryś z domyślnych np. TwentySixteen i sprawdzić czy strona Koszyka działa.

2) Permalinki (bezpośrednie odnośniki)
Klikamy w „Ustawienia” strony, a następnie „Bezpośrednie odnośniki” i przycisk „Zapisz zmiany”, aby nadpisać (zaktualizować) linki na naszej stronie.

3) Cache sklepu
Aby wyczyścić cache należy przejść do sekcji WooCommerce > Status systemu > Narzędzia.

woocommerce narzedzia

Zdarza się, że przyciski czyszczące cache („Wyczyśc cache”, „Wyczyść przedawniony cache”), sesję („Wyczyść wszystkie sesje”) oraz trzeci przycisk „Wyczyść taksonomie” pomagają rozwiązać problem z pustym koszykiem.

4) Inne wtyczki
Może się zdarzyć, że zainstalowane przez nas wtyczki nie współdziałają ze sobą. Aby to sprawdzić czy jakaś inna wtyczka nie powoduje problemów z naszym sklepem, należy po kolei je wyłączać i weryfikować.

Błąd wyświetlenia panelu administracyjnego i pętla przekierowań po aktualizacji

wordpress

Dzisiaj opiszę problem, który może wystąpić po aktualizacji systemu WordPress.
Aktualizacja przebiegła teoretycznie prawidłowo, bo można było przez chwilę zobaczyć ekran potwierdzenia. Niemniej chwilę potem pojawił się „Problem z wyświetleniem strony” panelu administracyjnego (HTTP ERROR 500). Sama strona działała normalnie.
W pasku adresu odwołując się do /wp-admin lub jakiejkolwiek podstrony kokpitu, nachalnie pojawiał się link przekierowujący na upgrade.php:

/wp-admin/upgrade.php?_wp_http_referer=%2Fupdates%2Fwp-admin%2F 

Rozwiązanie problemu

W pierwszej kolejności sprawdzony został plik .htaccess, okazało się, że jest identyczny jak przed aktualizacją czyli OK.
Następne co zostało zrobione to zmiana nazwy katalogu wtyczek /plugins. Po wpisaniu w pasku adresu panelu administracyjnego pojawiła się strona aktualizująca plik bazy danych po aktualizacji WordPress jak poniżej.

aktualizacja_BD_wordpress

Na koniec katalog wtyczek został przywrócony, a dokładniej z powrotem została zmieniona jego nazwa na /plugins.
W moim przypadku powiódł się taki scenariusz, ale może się zdarzyć, że mimo, że wersje bazy danych są ok, nadal pojawia się przekierowanie. W takim przypadku warto wyczyścić cache.

Jak łatwo przenieść stronę WordPress na inny hosting?

wordpress hack

Zmiana hostingu i konieczność przeniesienia witryny opartej na WordPress może wiązać się z wieloma problemami.
Od problemów związanych z importem danych z bazy danych, po problemy konfiguracyjne, problemy z zainstalowanymi wcześniej wtyczkami, z linkami bezpośrednimi do mediów i plików itp.

Przed każdą zmianą w obrębie strony, jak również w przypadku przenosin strony, powinno się robić kopię zapasową strony – więcej w artykule: Jak robić kopie zapasowe strony. W artykule warto zwrócić uwagę na to, które dane (baza danych, pliki i katalogi) są szczególnie istotne dla Twojej strony.

Dzisiejszy wpis będzie mini poradnikiem dla osób, które chcą w szybki, bezproblemowy i bezpieczny sposób przenieść swoją stronę na inny hosting, bez zagłębiania się w kwestie techniczne.
Za pomocą wtyczki Duplicator można zarówno robić kopie zapasowe strony, jak i w sposób automatyczny przenieść stronę w inne miejsce.

Kopia zapasowa będzie zawierała wszystkie dane witryny czyli artykuły, strony, wgrywane pliki i media, włącznie z zainstalowanymi wtyczkami i motywami(bez konieczności ponownej instalacji po przenosinach strony).
Czytaj dalej Jak łatwo przenieść stronę WordPress na inny hosting?

Jak usunąć wirusy ze strony opartej na WordPress?

warning_sucuri

System WordPress jest coraz bardziej popularny i coraz chętniej wykorzystywany do tworzenia stron firmowych – jako CMS, a nie tylko bloga osobistego. Niestety wraz z popularnością systemu WordPress, wzrasta ilość ataków na strony na nim oparte.

Dla przykładu na poniższym wykresie przygotowanym przez firmę Sucuri (twórcy antywirusa dla WordPressa) widać coraz większą ilość ataków typu Brute Force (mówiąc bardzo ogólnie i skrótowo: „Atak skierowany przeważnie na stronę logowania w celu przejęcia konta np. administratora strony (często automatyczny).”).
sucuri statistics brute force attack

Dlaczego moja strona została zaatakowana przez hakerów?

Skąd ten wirus?

  • Hakerzy wykorzystują najczęściej luki bezpieczeństwa na nie aktualizowanej lub niedostatecznie zabezpieczonej stronie.
  • Zdarza się również, że na komputerze, z którego wysyłamy pliki na serwer (z naszą stroną na przykład poprzez ftp) znajdują się wirusy.

Najczęstsze przypadki związane z zainfekowaniem strony:

  • phishing – czyli podszywanie się pod godną zaufania stronę w celu wyłudzania poufnych informacji (np. haseł)
  • wprowadzenie złośliwego kodu do plików stron w celu rozprzestrzenienia wirusa dalej,
  • wysyłanie spamu z serwera użytkownika najczęściej bez jego wiedzy

Jakiś czas temu pisałam o tym Jak zapezpieczyć stronę. Najważniejsza jest aktualizacja całego systemu wraz z wtyczkami i motywami, mocne hasła oraz regularne kopie zapasowe.
Myślę, że warto poświęcić trochę czasu na zabezpieczenie witryny i nie narażać siebie/swojej firmy/odwiedzających osób na szkody, według zasady „Łatwiej zapobiegać niż leczyć”.
Dzisiaj chciałabym napisać parę słów co zrobić jak już „mleko się wylało” i strona padła atakiem hakerów.

Jak sprawdzić czy strona jest zainfekowana?

Po pierwsze Google wie wszystko… Być może to właśnie Google jako pierwsze poinformuje Cię o problemach z Twoją strona. Może to zrobić przez narzędzia dla webmasterów (Google Search Console) lub wysyłając email ze stosowną informacją, lub oznaczając Twoją stronę w wynikach wyszukiwania jako niebezpieczną (jak na rysunku poniżej).
ta_witryna_moze_wyrzadzic_szkody
Bot Google po wykryciu podejrzanych fragmentów kodu „blokuje stronę” (lub raczej wywietla stosowną informację o ryzyku), która swoim działaniem mogłaby zainfekować kolejne strony.
Można również sprawdzić stronę ręcznie wpisując adres tutaj.
Warto szybko zareagować na takie zgłoszenie, bo nasz ranking strony Google na pewno ucierpi, o ile w ogóle nie zostanie usunięta z indeksu.

Po drugie firma zarządzająca naszym hostingiem powinna posiadać zainstalowane systemy antywirusowe i często w przypadku wykrycia niebezpiecznego kodu blokuje konto, aż do usunięcia problemu przez właściciela.
Gdy właściciel nie usunie wirusów w określonym czasie może się zdarzyć, że w ogóle usunie naszą stronę z serwera (w zależności od regulaminu)..

Po trzecie mozna skorzystać z skanerów bezpieczeństwa online takich jak:
Skaner Sucuri, WPScan czy wordpress-security-scan.

Przykładowy raport Sucuri.net o zainfekowanej witrynie:
sucuri_website_blacklisted

Po czwarte można również skorzystać z wtyczek WordPressa takich jak:
Wordfence, Exploit skanner.
Wtyczki te mają za zadanie przeszukać pliki witryny oraz bazę danych w celu wykrycia podejrzanej aktywności.

Po piąte program antywirusowy zainstalowany na Twoim komputerze, może wyświetlać powiadomienia o zagrożeniu podczas odwiedzin Twoje strony lub podczas skanowania plików strony dostępnych offline (na dysku).

Usuwanie wirusów

Warto skorzystać z poradników Google, WordPress.org, Wordfence przygotowanych dla webmasterów specjalnie na takie sytuacje.

Jakie czynności powinniśmy wykonać?
Najbardziej oczywistą i najłatwiejszą rzeczą wydaje się być przywrócenie strony sprzed ataku z dostępnego backupu strony.

Jak wyczyścić stronę za pomocą Wordfence:
– zaktualizuj swoją witrynę do najnowszej wersji WordPressa
– zaktualizuj wszystkie motywy i wtyczki do ich najnowszych wersji (zainstaluj wtyczki bezpieczeństwa np. Wordrence czy Better WP Security lub Anti-Malware & Brute-Force Security by ELI)
zmień wszystkie hasła na stronie, zwłaszcza administratora
– wykonaj kopię zapasową zaktualizowanej wersji strony
– w opcjach Worfence zaznacz wszytkie pozycje do skanowania,
– sprawdź wszystkie podejrzane pliki (w szczególności te niedawno modyfikowane) i usuń podejrzany kod,
– zmień prawa dostępu do plików motywu na tylko do odczytu (unikać chmod 777, dla katalogów: 755 lub 750, dla plików: 640 lub 644 i wp-config.php: 600),
– wykonaj ponowne skanowanie.

W jaki sposób przeszukiwać pliki?
Według Wordfence zazwyczaj można skasować katalog plugins, ponieważ wtyczki można ponownie pobrać i zainstalować.
Podobnie jeżeli chodzi o motywy. Nalezy jednak uważać w przypadkach, gdy posiadamy wtyczki lub motywy premium, lub wtyczki lub motywy potomne.

W katalogach Wp-admin i wp-includes porównujemy pliki z „gołej” instalacji WordPressa z naszą. Katalogi te rzadko mają nowe pliki dodane do nich. Więc jeśli znajdziemy coś nowego w tych katalogach, to bardzo prawdopodobne jest, że to złośliwy kod.

Należy uważaj również na stare instalacje i kopie zapasowe. Główna witryna może już być bezpieczna, ale haker może dostać się do starych plików, zainfekować je i suma sumarum dostać się do aktualnej wersji witryny. Dlatego sugeruje się usunięcie starych plików i instalacji.

Dodam jeszcze, ze warto również sprawdzić logi naszego konta hostingowego, aby sprawdzić podejrzane działania na naszym serwerze.

Być może będzie konieczny kontakt z dostawcą hostingu w celu odblokowania naszego konta na serwerze.

Jak powiadomić Google o usunięciu wirusów?

Aby powiadomić Google o usunięciu wirusów logujemy się do Google Webmasters Tools (Search Console), wybieramy naszą stronę i status witryny. Następnie klikamy „Prośba o recenzję”. Sprawdzamy również zakładkę „Problemy dotyczące bezpieczeństwa”.


Co oznacza błąd „Internal Server Error” i jak go naprawić?

internal server error

Error 500 Internal Server Error oznacza wewnętrzny błąd serwera.

internal server error

Oto lista powodów z jakich ten błąd może się pojawić wraz z sugestiami jak można go rozwiązać.

Problem z samym serwerem

Po pierwsze sprawdzamy nasz hosting czy przypadkiem nie boryka się właśnie z jakąś awarią. Jeżeli nie ma żadnego komunikatu ze strony administracji, można użyć serwisu host-tracker.com i sprawdzić czy odpowiada.

Błędy w pliku .htaccess

Aby sprawdzić czy sam plik .htaccess jest problemem należy go po prostu przenieść lub usunąć. Jeżeli błąd nadal się pojawia to szukamy gdzie indziej. Jeżeli nie, poprawiamy nasz plik .htacces lub możemy wygenerować go ponownie. Aby to zrobić nalezy najpierw usunąć lub przenieść stary plik .htaccess, następnie w kokpicie wchodzimy w Ustawienia – „Bezpośrednie odnośniki” i klikamy „Zapisz zmiany”. Często wtyczki nadpisują ustawienia w pliku .htaccess i mogą być przyczyną błędu.

Problem z wtyczką lub szablonem WordPress

Aby sprawdzić czy nie namieszała nam któraś z zainstalowanych wtyczek lub któryś z szablonów, należy po kolei je wyłączać i sprawdzać.

Problem z uprawnieniami do danego skryptu – pliku lub folderu, używanego przez skrypt

Najczęściej foldery powinny być ustawione na: 755 lub rwxr-xr-x, pliki na 644 lub rw-r-r

Przekroczony parametr timeout dla serwera (PHP Timeout)

Czyli przypadek, gdy wykonywanych jest zbyt wiele połączeń i przekraczają one limit czasu dopuszczalnego na serwerze. Rozwiązaniem problemu jest modyfikacja skryptu php.ini (na serwerze) w taki sposób, aby czas jego wykonywania nie przekraczał parametrów bezpieczeństwa.
Przykład: max_execution_time = 600
Można również z poziomu samego skryptu ustawić wartość w taki sposób:
ini_set('max_execution_time',600);

Jeżeli dalej masz problem z przywróceniem swojej strony skontaktuj się z nami.

Problem z dostępem do bazy danych (Error Establishing a Database Connection)

Jednym z najczęściej spotykanym błędem związanym z konfiguracją WordPressa jest problem z dostępem do bazy danych.
Przeważnie mamy z nim do czynienia podczas instalacji ręcznej WordPressa, gdy jeszcze nie skonfigurowaliśmy go prawidłowo.
Jak go rozwiązać?
Po pierwsze sprawdzić w pliku wp-config.php czy dane logowania do bazy danych są prawidłowe. Sprawdzamy następujące zmienne:
define('DB_NAME', 'nazwa bazy danych');
define('DB_USER', 'nazwa użytkownika');
define('DB_PASSWORD', 'haslo do bazy');
define('DB_HOST', 'localhost');

Jeżeli powyższe dane się zgadzają można sprawdzić czy przypadkiem nasza baza danych nie uległa uszkodzeniu.
Gdy mamy sytuację, że na stronie głównej mamy komunikat jak w tytule, a na stronie administracyjnej otrzymujemy błąd „One or more database tables are unavailable . The database may need to be repaired” („Jedna lub więcej tablic bazy danych jest niedostępna. Baza danych może wymagać naprawy”), wtedy należy zająć się naprawą bazy danych. WordPress umożliwia funkcje do jej naprawy.
(UWAGA: Przed przystąpieniem do naprawy należy zrobić backup!)
W tym celu w pliku konfiguracyjnym wp-config.php dodajemy linię z kodem:
define('WP_ALLOW_REPAIR', true);
zapisujemy plik, a następnie wchodzimy na stronę: http://www.twojastrona.pl/wp-admin/maint/repair.php
Ukaże nam się widok jak niżej:
wprepair

Dla bardziej doświadczonych użytkowników – można również sprawdzić i naprawić tabele bazy danych z poiomu phpMyAdmina.

Czasem zdarza się również, że problem z dostępem ten występuje w przypadku zbyt dużej liczby odwołań do bazy danych np. gdy mamy zainstalowaną zbyt duża ilość wtyczek.
Niektóre hostingi (przeważnie te darmowe) mają tego typu ograniczenia. Sugerowane jest wtedy skorzystanie z wtyczek „cachujących” (np. W3 Total Cache) oraz ograniczenie lub wyłączenie wtyczek, których nie używamy.

Innym powodem braku połączenia z baza danych może być awaria serwera bazy danych naszego hostingu – wtedy należy skontaktować się z administratorem naszego hostingu.