Trzy proste motywy od Template Monster oparte na Cherry Framework

Photo Lab Responsive WordPress Theme

Monstroid 2 Lite

Monstroid 2 Lite to darmowa i uproszczona wersja motywu flagowego producenta. I chociaż zawiera on dużo mniej opcji, niż swój „starszy brat”, będzie idealnie pasował do realizacji nowoczesnych blogów, stron hobbistycznych oraz prostych witryn firmowych. Tym bardziej, że ten motyw jest kompatybilny z popularnymi wtyczkami do WordPress, które mogą zastąpić brakujące opcje na blogu.
Pierwsze, co widzi użytkownik, po wejściu na stronę domową to pełnoekranowy slider. Dlatego można używać go do celów reklamowych i dodawać różne obrazki promujące blog oraz informujące o ciekawych akcjach na stronie. Poniżej slidera znajdują się typowe dla blogu elementy: lista ostatnio dodanych wpisów w postaci obrazków i nagłówków. Także tutaj jest informacja o autorze blogu, kalendarz, przyciski do profili strony w popularnych sieciach społecznościowych itd.
Funkcjonalność Monstroid 2 Lite została zrealizowana z pomocą najnowszej wersji Cherry Framework. Poza tym do użytku dostępne są również: rozwijane menu, dynamiczny slider, kalendarz, przyciski mediów społecznościowych, mediateka itd. Także ten motyw wspiera fonty webowe Google i technologię Retina.

monstroid-2-lite-free-wordpress-theme-wordpress-theme

Szczegółowa informacją dotycząca motywu:
WordPress CMS: 4.7.x
Kompatybilny z WordPress: 4.2.x-4.7.x
Cherry Framework wersja: 5.0
Animacja: HTML plus JS
Dodatkowe funkcje: Calendar, Commenting System, Crossbrowser Compatibility, Dropdown Menu, Favicon, Google map, Google Web Fonts, Sample content, Social Options, MailChimp Ready Template, Background Options, Media library, Live Customizer, Performance Optimization, Sidebar Manager
Język: Angielski
Demo – https://www.templatemonster.com/pl/demo/59560.html
Pobrać – https://www.templatemonster.com/pl/szablony-wordpress-59560.html

Kustrix Lite

Podany motyw będzie idealnie pasował do prowadzenia blogu o modzie, chociaż może być wykorzystany do innych tematów niszowych. Dzięki obecności rozbudowanych opcji personalizacji, takie działania nie będą stanowili żadnych problemów i pozwolą szybko dopasować wygląd motywu do własnych potrzeb.
Ten motyw ma typowy dla blogów 2-kolumnowy układ, co pozwala w wygodny sposób umieścić kluczowe elementy treści. Po lewej stronie znajduje się lista z krótkim przeglądem ostatnio dodanych artykułów, a po prawej – kalendarz i różne elementy nawigacyjne: wyszukiwarka, popularne tagi, archiwa wpisów, kategorii wpisów, ostatnio dodane komentarze. Dostęp do innych informacji można uzyskać za pomocą rozwijanego menu.
Motyw Kustrix Lite opiera się o Cherry Framework 5.0, dzięki czemu dostępne są podstawowe opcji do realizacji blogów www. To są rozwijane menu, slider, kalendarz, chmurę tagów, przyciski mediów społecznościowych itd. Oprócz tego motyw jest całkiem kompatybilna z popularnymi wtyczkami dla WordPress, co pozwala rozszerzyć jej funkcjonalność.

Kustrix Lite - Free WordPress Theme WordPress Theme Kustrix Lite – Free WordPress Theme

Szczegółowa informacja dotycząca motywu:
WordPress CMS: 4.5.x
Kompatybilny z WordPress: 4.2.x-4.7.x
Cherry Framework wersja: 5.0
Animacja: HTML plus JS
Dodatkowe funkcje: Advanced Theme Options, Calendar, Commenting System, Crossbrowser Compatibility, Dropdown Menu, Favicon, Google Web Fonts, Sample content, Social Options, Tag Cloud, Facebook Like Box, Instagram Board, Twitter Feed
Język: Angielski
Demo – http://www.templatemonster.com/pl/demo/60061.html
Pobrać – https://www.templatemonster.com/pl/szablony-wordpress-60061.html

PhotoLab

PhotoLab to pierwszy darmowy motywów producenta, który okazał się na repozytorium WordPress. On ma wbudowaną galerię Cherry i mediatekę, dzięki czemu można stworzyć blog i dodawać różne kolekcje z fotografiami tematycznymi.
Projekt tego motywu został wykonany w jasnych kolorach, a główny nacisk pada na jakościowe obrazki i dużą typografię. Wybór takiego podejścia pozwala skupić uwagę odwiedzających przede wszystkim na zawartośi strony, a nie na jej wyglądzie. Oprócz tego pozwoli to osobom, które wchodzą pierwszy raz na stronę szybko znaleźć interesującą informację.
Do motywu PotoLab były dodane podstawowe moduły wchodzące w zestaw Cherry Framework 5.0. To pozwala korzystać się z mediateki, galerii, rozwijanego menu, kalendarza itd. Oprócz tego motyw zawiera również mapę Google i wspiera fonty webowe Google. Do tego jest responsywny i przyjazny dla SEO.

Photo Lab Responsive WordPress Theme

Szczegółowa informacją dotycząca motywu:
WordPress CMS: 4.2.x
Kompatybilny z WordPress: 4.2.x-4.7.x
Cherry Framework wersja: 5.0
Animacja: HTML plus JS
Dodatkowe funkcje: Calendar, Commenting System, Crossbrowser Compatibility, Dropdown Menu, Favicon, Google map, Google Web Fonts, Sample content, Social Options, MailChimp Ready Template, Background Options, Media library, Live Customizer, Performance Optimization, Sidebar Manager
Język: Angielski
DEMO – https://www.templatemonster.com/pl/demo/53920.html
Pobrać – https://www.templatemonster.com/pl/szablony-wordpress-53920.html

Darmowe wtyczki do obsługi płatności w WooCommerce

platnosci sklep online

WooCommerce jest kompletnym rozwiązaniem do sprzedaży produktów za pośrednictwem strony internetowej z pomocą systemu WordPress. Istnieje wiele wtyczek do obsługi bramek płatności dla Woocommerce.

Dzisiaj krótki przegląd darmowych wtyczek, dzięki którym można łatwo i szybko wdrożyć wybrany system płatności w sklepie internetowym opartym na WordPress.

Niezależnie od tego jakiego operatora płatności wybierzemy najpierw należy założyć konto w wybranym systemie np. Transferuj.pl (tpay.com) lub Przelewy24 oraz podpisać umowę. Po zalogowaniu na konto płatności będziemy mieli m.in. dostęp do takich danych jak nasz ID sprzedawcy i kod bezpieczeństwa, które to dane następnie będą wykorzystane we wtyczkach.

1) Integracja z Transferuj.pl (TPay.com) – wtyczka WooCommerce Payment Gateway – tpay.com
transferuj-platnosci-banner
W pierwszym etapie pobieramy, instalujemy i aktywujemy wtyczkę jak każdą inną.
W sekcji Woocommerce > Ustawienia > Zamówienia mamy wypisane zainstalowane bramki płatności.
Aby wszystko zadziałało wystarczy podać wspomniane wcześniej dane do logowania.

woocommerce ustawienia bramki platnosci dotpay
Uzupełniamy nasze dane: ID sprzedawcy i kod bezpieczeństwa.

2) Integracja z Przelewy24
woocommerce ustawienia bramki platnosci przelewy24
W odpowiednie pola wpisujemy ID sprzedawcy, ID sklepu i klucz CRC.

3) Integracja z Dot Pay
woocommerce ustawienia bramki platnosci dotpay
W odpowiednie pola wpisujemy ID klienta i PIN

Obsługa wszystkich systemów wygląda podobnie: po wyborze płatności w sklepie WooCommerce użytkownik jest przekierowywany do serwisu PayU, TPay, Dotpay.pl, aby dokonać płatności.
Po dokonaniu płatności użytkownik jest z powrotem przekierowywany do strony sklepu.

platnosci_woocommerce

Na koniec myślę, że warto wspomnieć o godnych polecenia płatnych alternatywach umożliwiających prostą integrację sklepu internetowego zbudowanego na WooCommerce z pobieraniem opłat przez serwis PayU.pl, TPay i DotPay. Mianowicie o wtyczkach polskiej firmy WPDesk. Cena za taką wtyczkę wynosi 99zł (opłata jednorazowa). Dodatkowo można liczyć na upust przy prowizjach pobieranych przez operatorów.

Darmowe wtyczki do tworzenia MEGA Menu

megamenu

Skrypt MEGA Menu służy do tworzenia rozwijanych, dużych menu. Umożliwia umieszczenie w nim niemal dowolnego kodu HTML – mogą to być obrazki, listy (podmenu) itp.
Jest dość popularny. Stosuje się go w celu zwiększenia atrakcyjności i użyteczności nawigacji. Szczególnie sprawdza się w przypadku dużych serwisów i sklepów internetowych, gdzie pozycji w menu czy podmenu może być kilkanaście i więcej.
Wordpress jest na tyle popularnym system, że doczekał się wielu wtyczek wdrażających tego typu rozwiązanie. Obecnie więcej można znaleźć rozwiązań płatnych (dostępnych np. na www.codecanyon.net jak UberMenu czy HeroMenu), ale istnieją również darmowe.
Oto dwie z nich, najbardziej popularne..

WR MEGA Menu – responsywne

wrmega menu wordpress wplugin
Główne funkcje i cechy wtyczki:

  • intuicyjny, wizualny edytor, dzięki któremu za pomocą kilku kliknięć myszy możemy ustawić elementy menu
  • menu responsywne (dla wszystkich rozmiarów ekranów i urządzeń mobilnych)
  • podgląd na żywo (WYSIWYG)
  • orientacja pionowa lub pozioma
  • możliwość dodania do menu obrazków, linków, widgetów
  • możliwość ustawienia własnych styli, bez konieczności dokonywania zmian w motywie
  • wbudowane czcionki Google i ikony
  • kilka efektów ładowania menu
  • możliwość utworzenia profili
  • szybko się ładuje

Max Mega Menu – Drag and Drop WordPress Free Mega Menu Plugin (wer. lite)

maxmega menu wordpress plugin
Główne funkcje i cechy wtyczki:

  • intuicyjny, wizualny edytor, dzięki któremu za pomocą kilku kliknięć myszy możemy ustawić elementy menu
  • menu responsywne
  • możliwość ustawienia własnych styli, bez konieczności dokonywania zmian w motywie
  • kilka efektów ładowania menu
  • możliwość ustawienia menu do lewej lub prawej strony
  • możliwość dodawania ikon do pozycji menu
  • możliwość wyświetlania widgetów w menu

Darmowe zdjęcia na licencji CC0 (do użytku komercyjnego)

cc0 ikona

Gdzie można znaleźć „darmowe zdjęcia”? No jak to gdzie, w Google! Tak i nie.. Darmowe nie zawsze znaczy to co byśmy chcieli i często należy sprawdzić co de facto możemy zrobić z danym „darmowym” zdjęciem.
W dzisiejszym artykule podam kilka źródeł darmowych zdjęć na licencji, która pozwala zrobić ze zdjęciem co tylko chcesz czyli CC0.
Czytaj dalej Darmowe zdjęcia na licencji CC0 (do użytku komercyjnego)

Jak zoptymalizować obrazy dla poprawy rankingu strony w Google

aparat fotograficzny

Jak wiadomo Google indeksuje obrazy w internecie. Obrazy wpływają na atrakcyjność treści strony, dlatego często mają również wpływ na ranking w wyszukiwarkach. Oczywiście wszystko zależy od tego co jest na obrazie, na ile jest on zgodny przedstawianą treścią i na ile jest on zoptymalizowany pod kątem SEO. Obrazek może pomóc we właściwej klasyfikacji witryny przez roboty, które póki co, nie do końca potrafią określić co znajduje się na obrazku.

W jaki sposób wyszukiwarka ocenia co znajduje się na obrazku? (kontekst)

Robot wyszukiwarki przetwarza cały kod strony wraz z treścią. Dlatego cała zawartość strony może mu zasugerować tematykę zdjęcia zamieszczonego na naszej stronie. Na przykład może powiązać tematykę zdjęcia łącząc je z tytułem strony, tekstami na stronie w szczególności tekstami wokół obrazka, nazwą pliku, tekstami odnośników (anchor text) jeżeli zdjęcie jest linkiem, treść atrybutu ALT obrazka itp.

Optymalizacja obrazków (SEO)

Przedstawię kilka zasad, których warto się trzymać podczas optymalizacji obrazków:

  • 1) nazwy plików powinny określać zawartość obrazka; nazwa np. PIC101.jpg nic nie mówi o obrazku; należy unikać długich nazw; warto zwrócić uwagę również w jakim katalogu znajduje się obraz i tworzyć katalogi tematyczne dla galerii (nazwa katalogu, inne obrazy w tym katalogu);
    Mówi się, że również hosting na jakim znajduje się zdjęcie ma znaczenie tzn. jeżeli zdjęcie jest linkowane z innego serwera (zawierające np. zbiory darmowych zdjęć), może być gorzej postrzegane przez wyszukiwarkę niż zdjęcie na tym samym serwerze;
  • 2) opisy alternatywne obrazka tag „alt” w znaczniku IMG – wpisujemy krótki tekst, który miałby się pojawić zamiast obrazka (nie opis); nie warto w tym miejscu upychać słów kluczowych, ponieważ Google może nałożyć karę za takie działanie;

    Ogólne zalecenia Google w jaki sposób używać atrybut ALT dla obrazków są takie:

    Use the alt attribute to provide descriptive text. In addition, we recommend using a human-readable caption and descriptive text around the image.

    Przykład użycia znacznika ALT: < img src="sleeping-dog.jpg" alt="Sleeping dog" />
    W przypadku gdy zdjęcie zawiera napis, warto go powtórzyć w znaczniku ALT.

    Strona bez znaczników ALT nie przejdzie walidacji XHTML, a co za tym idzie, będzie gorzej postrzegana przez Google (ponieważ dokument zawiera błędy/ostrzeżenia i utrudnia jego parsowanie).

    Zalecenia w3schools.com (link):

    – The text should describe the image if the image contains information
    – The text should explain where the link goes if the image is inside an < a > element
    – Use alt="" if the image is only for decoration

    Warto zwrócić uwagę, że dla obrazków, które nie są istotne dla strony i stanowią jedynie ozdobnik, nie ma konieczności ustawiania tagu ALT.

  • 3) podpis pod/nad obrazkiem opisujący treść zdjęcia; jest to jeden z elementów, na który zwracamy uwagę podczas przeglądania strony zaraz po nagłówkach, dlatego warto o niego zadbać;
  • 4) optymalizacja rozmiaru obrazu – jako, że czas ładownia strony jest jednym z czynników rankingowych, zaleca się optymalizację plików graficznych np. za pomocą Photoshopa czy darmowych narzędzi np. Yahoo smush.it, imageoptimizer
    Warto zajrzeć na ten poradnik Google.

Jeżeli wyświetlamy obrazy warto stworzyć obraz o konkretnej rozdzielczości taką jaką potrzebujemy na stronę, aby przeglądarka nie musiała zmieniać rozmiaru tego obrazu. W takiej sytuacji w pierwszej kolejności będzie ładowany duży obraz, następnie przeglądarka go zmniejsza co powoduje dłuższe ładowanie strony.
Wiadomo, że szybkość ładowania strony jest jednym z oficjalnych czynników wpływających na tworzenie rankingu w Google (SERP), dlatego warto zwrócić uwagę na ten element.

Również w narzędziach dla webmasterów (Google search console) Google udostępnia aplikację
insights, skąd można pobrać zoptymalizowane obrazy oraz zasoby JavaScript i CSS dla danej strony.

5) często tworzy się dodatkową mapę obrazków (link).

Dostarczają one dodatkowych informacji na temat obrazów zamieszczonych na Twojej stronie. Informacje zawarte w mapie obrazów witryny ułatwiają nam odczytanie obrazów, których mógłby nie odczytać samodzielnie (np. obrazy powiązane z witryną przy użyciu kodu Javascript) oraz pomagają wskazać, które obrazy w witrynie mają być zaindeksowane przez roboty Google.

Warto zapoznać się z poradnikiem Google dla webmasterów dotyczący grafiki na stronie.

Wtyczki do optymalizacji obrazów (SEO)

Na koniec jak zawsze polecam wtyczki, które pomogą w automatyzacji danego zadania.

  • Ciekawą wtyczką jest Seo friendly images Vladimira Prelovaca, która dodaje automatycznie opisy dla atrybutów ALT i TITLE opublikowanych obrazków.
    seofriendlyimages
  • WP smush.it – wtyczka redukująca rozmiar obrazków
    wpsmush.it

Darmowe motywy WordPress od TemplateMonster

Restauracja szablon

Nie tak dawno temu przedstawiliśmy pierwszy zestaw darmowych motywów, który wybraliśmy z repozytorium WordPress. Jak już pisaliśmy w poprzednim artykule, darmowe motywy dostępne w repozytorium są responsywne i zoptymalizowane pod kątem SEO, dlatego są dobrym rozwiązaniem dla tworzenia stron internetowych zarówno prywatnych, jak i firmowych.
Dziś jako przedłużenie tematu o bezpłatnych templatkach opiszemy kilka szablonów wyprodukowanych przez TemplateMonster, która tworzy motywy dla WordPress od 2006 roku.
Przedstawione poniżej motywy są wykonane zgodnie ze standardami W3C i wymaganiami wyszukiwarek internetowych, są również responsywne i mają wszystkie potrzebne funkcji dla prowadzenia strony internetowej. I chociaż ich tematyka najlepiej nadaje się dla restauracji, usług doradczych oraz portfolio fotograficznego, niema żadnego problemu aby przebudować je dla innych branż. Tym bardziej, że każda paczka z motywem zawiera pełny zestaw plików PSD oraz obrazków o wysokiej rozdzielności, które pozwalają szybko zmodyfikować projekt strony www.

Motyw Restauracja

Restauracja templatemonster
Podany motyw jest bardzo dobrym rozwiązaniem dla tworzenia strony www restauracji oraz kawiarni, dzięki połączeniu prostoty, stylu i funkcjonalności. Dlatego, aby wszystkie potrzebne i aktualne informacje była przeczytane przez odwiedzających, jest ona umieszczona w specjalne ilustrowane bloki. To może być informacja o menu, aktualnych nowinkach i propozycjach dla klientów. Także ważną rzeczą, w tym przypadku, jest możliwość dodawać opinii byłych klientów, które mogą zachęcić potencjalnych klientów restauracji.
Przedstawiony motyw oparty jest o Bootstrap i CherryFramework, co znacznie rozszerza jego funkcji. Oprócz tego templatka jest responsywną, dzięki czemu strona internetowa będzie poprawnie się wyświetla
na różnych urządzeniach mobilnych.

Szczegółowa informacją dotycząca motywu:
WordPress CMS: 4.0.x
Kompatabilny z WordPress: 3.6.x-4.2.x
Cherry Framework wersja: 3.1.4
Animacja: HTML plus JS
Dodatkowe funkcje: Advanced Theme Options, Sliced PSD, Back To Top Button, Calendar, Crossbrowser Compatibility, Custom Page Templates, Drop Down Cart, Dropdown Menu, Favicon, Google map, Google Web Fonts
Język: Angielski

DEMO: http://www.templatemonster.com/demo/52056.html

Motyw Usługi Doradcze

uslugi doradcze TM
Proponowany motyw – to bardzo dobre rozwiązania dla firm świadczących usługi doradcze. Także może on być używany dla tworzenia stron internetowych o tematyce biznesowej, edukacyjnej, przemysłowej, politycznej, społecznej itd.
Aby strona biznesowa była użyteczna dla klientów, powinna ona spełniać kilka istotnych wymagań. Wśród nich – obecność potrzebnej informacji, kreatywny wygląd, zestaw niezbędnych funkcji. To wszystko udało się połączyć w podanym motywie.
Motyw jest wykonany w przyjemnych kolorach z użyciem tematycznych elementów graficznych. Także jako zaletę templatki można wskazać obecność suwaków, w których można podawać ważną informację dla klientów.
Wszystkie funkcje motywu są realizowane w oparciu o Bootstrap i CherryFramework. Także templatka jest responsywną i spełnia wszystkie wymagania dotyczące SEO.

Szczegółowa informacją dotycząca motywu:
WordPress CMS: 4.2.x
Kompatabilny z WordPress: 3.6.x-4.2.x
Cherry Framework wersja: 3.1.4
Animacja: HTML plus JS
Język: Angielski

DEMO: http://livedemo00.template-help.com/wordpress_54599/

Motyw Portfolio Fotograficzne

Portfolio TemplateMonster
Najlepszą wizytówką dla fotografa i fotografika jest jego porfolio. Jakościowe potfolio dostępne w Internecie pozwala nie tylko wyrazić siebie, ale przyciągać potencjalnych klientów. Aby potencjalni klienci stali się stałymi, trzeba wybrać godny projekt strony, które będzie łączył kreatywność i funkcjonalność. Takim rozwiązaniem jest podany motyw.
Najważniejszym elementem w przedstawionym motywowi jest galeria, która ma wszystkie potrzebne funkcje dla wygodnego przeglądania zdjęć przez odwiedzających. Oprócz tego motyw jest w pełni responsywny, a jego kod odpowiada standardom W3C i rekomendacjom wyszukiwarek internetowych.
Funkcje galerii i innych elementów realizowane są za pomocą Bootstrap i CherryFramework.

Szczegółowa informacją dotycząca motywu:
WordPress CMS: 4.2.x
Kompatabilny z WordPress: 3.6.x-4.2.x
Cherry Framework wersja: 3.1.5
Animacja: HTML plus JS, Parallax, Lazy Load effect
Język: Angielski

DEMO: http://livedemo00.template-help.com/wordpress_53917/

Mobilna wersja Twojej strony – szybko i bezboleśnie

mobile

Nie da się ukryć, że coraz większe znaczenie odgrywa ruch z urządzeń mobilnych. 21 kwietnia tego roku Google ogłosiło zmiany w algorytmie dotyczącym wyszukiwania mobilnego. Zmiana ta często jest określana jako mobilny armageddon. Na czym polega? Przytoczę słowa z blogu Google Polska:

„Korzystając z wyszukiwarki na telefonie, częściej w pierwszej kolejności dostaniecie wyniki ze stronami, które można wygodnie przeglądać na urządzeniu mobilnym. Dzięki tej zmianie będziecie otrzymywać wysokiej jakości wyniki ze stron, które są dużo wygodniejsze do przeglądania na mniejszym ekranie.”

(źródło: http://googlepolska.blogspot.com/2015/04/wygodniejsze-przegladanie-wynikow.html)

Dla właścicieli stron oraz webmasterów oznacza to tyle, że w dzisiejszych czasach warto posiadać wersję mobilną swojej strony, jeżeli nie chcą zostać w tyle w mobilnych wynikach wyszukiwania.

Narzędzia do testowania i emulatory

Google udostępniło webmasterom kilka narzędzi, dzięki którym mogą sprawdzić na ile ich strona jest mobilna (mobile friendly) oraz na ile spełnia wymogi Google pod tym względem.
Jednym z takich narzędzi jest tester
Powinniśmy zobaczyć taki wynik:
seowp_mobile-friendly
W przypadku wykrycia problemów z wyświetlaniem na urządzeniach mobilnych, możemy zobaczyć szczegóły – co i jak należy naprawić – w narzędziach dla webmasterów (Google Console).

Aby sprawdzić jak wygląda nasza strona na różnych urządzeniach mobilnych możemy wykorzystać różnego rodzaju emulatory:
– na przykład serwisy online takie jak test mobile lub responsinator
– lub instalując wtyczki w przeglądarce internetowej na przykład dla Google Chrome Device Mode.

Strona responsywna a strona mobilna

Jednym ze sposobów zrobienia strony na urządzenia mobilne jest strona responsywna („responsive web design”). Technika polega mówiąc ogólnie na tym, aby strona wyglądała tak samo na wszystkich urządzeniach – zarówno na komputerze stacjonarnym, jak na komórkach czy tabletach. Ten sposób jest zalecany przez Google.
Sposób ten jest zalecany dla zupełnie nowych stron lub nowych wersji stron. Często koszt przeprojektowania aktualnej witryny (nie-responsywnej) na responsywną może być równy temu, jaki zapłacilibyśmy za nowy projekt witryny.
Można skorzystać z darmowych i responsywnych motywów dla WordPress. Czytaj dalej Mobilna wersja Twojej strony – szybko i bezboleśnie

Kilka darmowych i responsywnych szablonów SEO WordPress wartych polecenia

responsive web design

W repozytorium WordPress można znaleźć wiele ciekawych szablonów – od tych najprostszych dla blogów, przez projekty dla stron firmowych, po bardziej rozbudowane dla sklepów internetowych (e-commerce).
Wybierając szablon dla siebie warto zwrócić uwagę kiedy był on ostatnio aktualizowany. Niestety ataki na CMS WordPress najczęściej zdarzają się poprzez ogólnodostępne wtyczki oraz szablony. W starszych szablonach – pisanych na wcześniejsze wersje systemu – jest większe prawdopodobieństwo wykrycia luki bezpieczeństwa.

Chciałbym polecić kilka darmowych szablonów z oficjalnego repozytorium WP ze szczególnym uwzględnieniem dostosowania do urządzeń mobilnych (responsive web design RWD) i optymalizacji pod kątem SEO – czyli na ile są przyjazne wyszukiwarkom internetowym.
Strony RWD obecnie są bardzo popularne i praktyczne – jedna wersja strony dopasowuje się do ekranów różnych urządzeń mobilnych.

Szablony zoptymalizowane pod kątem SEO czyli jakie?

Przy tak dużej ilości czynników rankingowych Google nie sposób sprawdzić szablonu pod kątem każdego z nich. Warto jednak zwrócić uwagę na niektóre kwestie, stanowiące o tym czy szablon jest SEO Friendly. Dobrze zaimplementowany szablon powinien spełniać takie kryteria jak:

  • szybkie ładowanie strony,
  • obsługa na urządzeniach mobilnych (RWD),
  • jakościowy i zoptymalizowany kod HTML (brak błędów, kompatybilność dla wielu przeglądarek, przejrzysta struktura kodu, „przyjazne linki”, dobrze dobrane tytuły i nagłówki, zoptymalizowane obrazy),
  • hierarchizacja nagłówków na stronie (H1, H2, ..),
  • obsługa znaczników schema.org,
  • integracja z wtyczkami SEO (SEO Yoast lub All In One SEO) oraz portalami społecznościowymi,
  • bezpieczeństwo (częste aktualizacje).

Nie zapominajmy również, że najważniejsza dla SEO jest wartościowa i unikatowa treść („Content is the king”). Dobrze zoptymalizowana struktura pomaga robotom wyszukiwarek dobrze indeksować stronę, ale to treści poszukujemy wpisując zapytanie do wyszukiwarki.

Na koniec polecane darmowe, popularne, responywne szablony SEO friendly z oficjalnego repozytorium:
1) AccessPress Parallax
accesspressparallax szablon

2) Point
point template

3) Nirvana
nirvana

4) Zerif Lite
(Już niedostępny na wordpress.org, IX.2016)
zerif-lite theme

5) Responsive brix
brix theme

6) SKT-Black
sktblack theme

Przegląd najciekawszych i darmowych sliderów do WordPressa

W dzisiejszym wpisie chciałabym się skupić na elemencie, który może nieco wzbogacić wizualnie naszą stronę, mianowicie na pokazie slidów tzw. „sliderach”.
Przegląd wtyczek sliderów lub rotatorów dla naszej strony opartej na WordPress zaczniemy od sprawdzenia tych najpopularniejszych, z uwzględnieniem wersji darmowych. Sprawdźmy na początek stronę www.wordpress.com/plugins/ i oglądamy najczęściej pobierane wtyczki sliderów. Oczywiście sprawdzamy te najbardziej aktualne. Trzeba pamiętać, że każda wtyczka dawno nie aktualizowana, może być luką dla hakerów… dlatego odradzam używanie wtyczek, które nie są już wspierane.

  • Meta slider
    Ostatnia aktualizacja: 2015-4-16

    W wersji darmowej:
    – rotator obrazków
    – responsywny
    – przyjazny wyszukiwarkom – SEO
    – używa 4 typy sliderow i animacji: Nivo Slider, Flex Slider, Coin Slider and Responsive Slides
    – licencja GPLv2 (dostępne również wersje PRO – płatne)

    metaslider

  • Easing Slider “Lite”
    Ostatnia aktualizacja: 2015-2-22Wersja lite (nie komercyjna – bezpłatna):
    – obsługa responsywności
    – ciekawe animacje CSS3
    – edytor wizualny

    screenshot-7

  • WOW Slider
    Ostatnia aktualizacja: 2015-5-14– „Doskonaly slider dla nie-programistów”, prosty w obsłudze
    – ciekawe efekty przechodzenia pomiędzy slide’ami (jQuery)
    – obsługujący urządzenia mobilne
    – darmowy dla nie komercyjnych stron

    screenshot-16

Czytaj dalej Przegląd najciekawszych i darmowych sliderów do WordPressa